Geroerbakte Chinese kool

Weinig mensen weten dat Chinese kool heel veel vitamines bevat die goed zijn voor ons hele immuunsysteem. Probeer daarom echt een keer dit recept uit. Je kunt het combineren met allerlei soorten bijgerechten, van aardappeltjes tot rijst en van gehaktballetjes tot een salade van tofu.

Tip: neem een grote koekenpan of wok want in het begin heb je van één Chinese kool een vergiet vol met fijngesneden reepjes. Na ca. 5 minuten blijft er een klein bodempje vol vitamientjes over!

Duur: 15-20 minuten

Ingrediënten (voor 3-4 personen)

  • 1 Chinese kool
  • 1/2 ons rauwe ham (als je hem veggie wilt, laat je dit achterwege)
  • 2 sjalotjes
  • 1 teentje knoflook
  • 1 eetlepel ketjap
  • 2 eetlepels chilisaus
  • beetje olijfolie
Gezond en smakelijk groentenhapje

Bereiding

  • Haal de buitenste bladeren van de kool eraf en gooi deze weg
  • Leg de kool plat op een snijdplank en snij er plakken van ca. 1 cm af
  • Snijd deze plakken weer in dunne reepjes
  • Spoel de reepjes in een vergiet onder stromend water en laat goed uitlekken
  • Snijd intussen de sjalotjes fijn en de rauwe ham in reepjes
  • Fruit deze samen in de pan met olijfolie
  • Als ze glazig zijn kun je de uitgelekte kool toevoegen
  • Roerbak ca. 10 minuten en voeg na 8 minuten de ketjap en chilisaus toe
  • Serveer met krieltjes en een lekker beefburger

Eet smakelijk

Print Friendly, PDF & Email

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *